ServiceWare - Wat is dat nu weer?
Als Uw organisatie zich herkent in de volgende probleemstelling, zou onze ServiceWare wel eens het antwoord op Uw vragen kunnen zijn!Probleemstelling
De IT infrastructuur in de organisatie is ingericht en opgezet ten einde tegemoet te komen aan de behoeften ten tijde van de aanschaf en installatie. Weliswaar is er toen rekening gehouden met een groei in het aantal werkplekken en toepassingen, maar het was onmogelijk om rekening te houden met alle externe en interne factoren die een rol spelen bij de inrichting van een IT infrastructuur.
Zo komt er vrijwel elke week nieuwe en snellere hardware beschikbaar; worden nieuwe releases en/of patches van software uitgebracht; nieuwe virussen ontdekt; de mogelijkheden tot communicatie in en buiten Uw organisatie steeds persoonlijker; stellen gebruikers steeds meer eisen aan hun werkplek.
Het ad-hoc inspelen op al deze veranderingen heeft er toe geleid dat het bedrijfssysteem is verworden tot een bonte verzameling van PC's, printers, faxen, laptops, beeldschermen, servers, hubs, kabels, scanners, modems, copiers en routers.
Dezelfde diversiteit wordt ook aangetroffen in de applicaties (en versies daarvan) die op al die PC's, servers en laptops draaien.
Deze onoverzichtelijke situatie maakt het voor Uw systeembeheerder steeds moeilijker om snel en adequaat te reageren op foutsituaties. Bij het inroepen van externe hulp krijgt Uw systeembeheerder vaak te maken met het "Zwarte Pieten"-spel van Uw hardware en software leveranciers.
Oplossing
De hierboven geschetste situatie overziend zou het wenselijk zijn dat Uw organisatie (systeembeheer) een partner vindt die de volgende taken zou kunnen uitvoeren:
- het upgraden en gelijktrekken van de hard- en software op de diverse werkplekken
- het installeren van de nieuwste patches en service packs
- controle op het functioneren van een centrale back-up/restore procedure
- opschonen van opslagmedia door het verwijderen van temporary files en andere onnodige bestanden
- pro-actief signaleren en verhelpen van problemen
- controle op kritische punten binnen het bedrijfssysteem
- regelmatige installatie van de laatste virusdefinities
- beheer van de "Firewall" tegen ongeoorloofde toegang tot het bedrijfssysteem
- aanmaken en beheren van gebruikers, autorisaties, printers, servers, schijfruimte en netwerk shares
- een aanspreekpunt/helpdesk zijn voor gebruikers
- adviseren over de toepasbaarheid, binnen Uw organisatie, van nieuwe ontwikkelingen op hard- en software gebied
- het beheersbaar houden van de Total Cost of Ownership van Uw bedrijfssysteem
De service die aldus hard- en software service integreert, noemen wij: